رنگ آکریلیک دیوار چیست؟

رنگ آکریلیک از رنگدانه معلق در محلول پلیمر آکریلیک و رزین آکریلیک ساخته شده است. آن ها مبتنی بر مواد شیمیایی هستند به این معنی که با خشک شدن در برابر آب مقاوم می شوند. همانطور که می دانید در حال حاضر، رنگ های آکریلیک محبوب ترین نوع رنگ نقاشی ساختمان هستند.

همانطور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، رنگ آکریلیک با مواد شیمیایی و رزین های آکریلیک ساخته می شود. این رزین هایی که در رنگ آکریلیک به کار برده می شوند، همان بافت هایی هستند که به رنگ آکریلیک دیوار نشاط می بخشد.

رنگ آکریلیک بر پایه آب از ذرات ریز رزین آکریلیک پلاستیکی معلق در آب (امولسیون پلیمر اکریلیک) و رنگدانه تشکیل شده است. وقتی آب تبخیر می شود ذرات رزین با هم ترکیب می شوند و یک رنگ با دوام قوی ایجاد می کنند.

رنگ آکریلیک دیوار، یکی از انواع رنگ نقاشی ساختمانی است که با داشتن ویژگی استفاده ی راحت از آن، در بین صنعتگران و هنرمندان از محبوبیت ویژه ایی برخوردار است.

به دلیل آن که رنگ آکریلیک دیوار  که در خانه استفاده می شوند، بسیار قوی هستند، برای تمیز کردن محل نقاشی و برسی که برای نقاشی دیوار از آن استفاده شده است، استفاده از مواد رقیق کننده و مواد شیمیایی قوی نیاز است.

رنگ آکریلیک برای استفاده در پروژه های خانگی در قوطی های رنگ بزرگ تری موجود هستند، بنابراین شما با آن می توانید ناحیه ایی بیشتر از دیوار اتاق خواب یا دیوار کل خانه را رنگ آمیزی نمایید.

رنگ های امولسیونی آکریلیک از جمله رنگ های مورد علاقه برای فضای داخلی خانه هستند. آن ها در طیف گسترده ای از رنگ ها موجود هستند و با توجه به ترجیح شما می توانند به راحتی مخلوط شوند.
رنگ های امولسیون آکریلیک خیلی سریع خشک می شوند. آن ها در پایان های مختلف از مات و ابریشم تا براق موجود هستند.
رنگ مبتنی بر آب است، بنابراین  مقدار زیادی VOC سمی منتشر نمی کند.
رنگ امولسیون بادوام است و با استفاده از پارچه ای که در آب صابون آغشته شده است می توان آن را تمیز کرد.
رنگ های آکریلیک در برابر نور خورشید کمرنگ نمی شوند.
رنگ آکریلیک دیوار خاصیت ارتجاعی ارائه می دهد و سطح را در برابر ترک خوردگی مقاوم می کند.
این رنگ را نمی توان مستقیماً بر روی دیوار قرار داد و به لایه اولیه آغازگر نیاز دارد.

رنگ آکریلیک برای چه مواردی استفاده می شود؟

از رنگ آکریلیک می توان روی کاغذ، چوب، بوم، گچ، سرامیک و … استفاده کرد. رنگ اکریلیک نسبتاً مقرون به صرفه است، با دوام  است و استفاده از آن آسان است. یک مزیت اضافی اکریلیک این است که قابلیت تنفس دارند، به این معنی که پس از خشک شدن مقاومت بالاتری در برابر آفتاب یا آسیب از آب دارد. این رنگ ها از کیفیت الاستیک برخوردار هستند که به آنها امکان انبساط و انقباض را می دهد و استفاده از آنها را برای کار در فضای باز بسیار مناسب می باشد و با گذشت زمان کمرنگ نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟